Felon

Datum: 2008-11-23 Tid: 21:25:30
→ Felon.
Filmen handlar om Wade Porter (Stephen Dorff) som lever ett vanligt liv tillsammans med sin sambo och deras son. De planerar att gifta sig och Wade har precis fått ett lån för att kunna starta en firma, då de får inbrott i huset mitt i natten. Wade jagar ut inbrottstjuven och slår honom i huvudet med ett basebollträ, då han tror att tjuven drar pistol mot honom. Han åker fast och hamnar i en karusell i fängelset som drar ner honom ännu djupare i olyckan.
Jag tycker inte om såna här filmer med onödigt våld och orättvis behandling. Särskilt inte när en skådespelare jag gillar (Harold Perrineau, Lost bl.a.) spelar en riktigt oschysst snubbe. Men på det hela taget så kan filmen ses. Men inte mer än 1 gång.

En rolig sak är i alla fall att Stephen Dorff spelade pojkvännen i Britney Spears video till låten Everytime. Den ja!

Tankar och tycken
Mitt namn: elin

Åh den är så sjukt bra!!

2008-11-23 @ 23:01:20
URL: http://heeltrandom.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback