En dag i den stora staden...

Datum: 2008-10-27 Tid: 23:03:50
Kristianstad är alltid den där Stora Staden för mig.
Min mormor och mina nästkusiner bodde där.
Jag har tillbringat en stor del av min uppväxt både i villan i
Nosaby och i den underbara tvåa min mormor levde i på
Österlånggatan. Jag har under hela högstadiet vallfärdat dit för
att inhandla allt jag tyckte var viktigt och nödvändigt då.
Jag har dansat i den staden, jag har skrattat, gråtit, upplevt
och varje kullersten andas nostalgi.
Och nu bar det dit igen. I sällskap av H och Robin. Vilket innebar
glada skratt och en hel del pikar åt mitt håll. Jag kan inte
hjälpa att saker och ting hela tiden vill följa med
mig hem.
Fina koppar, en mysig bok, småpyck och presenter.
Det senare var ett avlångt vitt fat med ett vitt, ett brunt och
ett mossgrönt blockljus på. Vilket nu pryder H's underbara soffbord
Vi hann även med att luncha lite på Zeke's. Vilket inte alls höll
den standarden jag var ute efter. Det enda som var gott var Robins
varma baguette med tacogrej. Lite minus för avsaknad av krydda.

Jag har varit hemma i Lörbyskog några timmar ikväll och hälsat på
min lilla familj! Det verkade som att min lillebror saknat mig,
han var riktigt kel-sjuk.
Och alldeles för lång. Som vanligt.
Men det var trevligt, mysigt som vanligt att ha allt så välbekant
runt omkring sig och prata lite strunt med alla man älskar!

I ugnen står bakade potatisar och i kylen finns vitt vin
och en skinkröra att avnjuta snart.
Slappna av en stund i varandras sällskap.
Imorgon har vi mycket att göra! Böcker ska läsas,
lägenhet städas, och lite kvalitetstid att hinna med.

Sov gott!



Dessa skålarna följde med hem!



1
MÅNAD TILLS JAG FYLLER TJUGO

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback