It takes the dust to have it polished..

Datum: 2008-10-07 Tid: 00:58:11

Hela helgen har förflutit alldeles för snabbt som vanligt...
På Söndagen åkte H och jag på besök hemma hos våra familjer.
Blev söndagsstek med sås, potatis och tillbehör hos mina föräldrar och sedan glass med färska hallon hos H:s föräldrar. Mysigt och trevligt!

Det har blivit lite film också i helgen:

Wall·E 
Mycket bra, trots mina fördomar mot den.
Trodde det skulle vara en trist film om en trist robot, visade sig vara tvärtom

The Game Plan
En charmig film. Bra skådespelare, den lilla tjejen var jättegullig.
Skulle inte ge den toppbetyg, men helt klart värd att se.

You Don't Mess with the Zohan
En film jag har velat se jättelänge, med alldeles galet överdriven humor.
Adam Sandler gör rollen riktigt bra, allt är bara bra, jag skrattade nästan hela tiden!

Men idag var det dags för hemgång.
Innan dess, medans Håkan jobbade lite, tog jag bilen till Nogersund och fikade med medköpta Ritz-bakelser och kaffe tillsammans med min kära vän Manne! Mysig fika, alldeles utomordentligt sällskap och till sist blev det lite sång tillsammans vid pianot!
Sen körde jag hem till hjärtat mitt och blev kramad och pussad på en stund innan vi begav oss ner till stationen i Sölvesborg och jag placerade mig på ett tåg till Hässleholm. (Där jag väntade i en timme, medans det kom fram massor med människor och frågade MIG om vilken perrong dom skulle åka ifrån. Är det bara jag som kan läsa på tavlorna? Eller ska jag ta det som ett tecken på att jag reser "för mycket"?)
Från Hässleholm till Växjö där bussen stod och "väntade på mig". Ibland har man tur.
Nu är jag i alla fall hemma hos mig själv i mitt lilla krypin.
Lite rädd för att gå och lägga mig, så tråkigt att sova själv. Jag är alldeles för bortskämd med det nu.


Imorgon är det dags för praktik igen, samt ett seminarie mitt på dagen, så jag får gå ifrån och komma tillbaka.. Dumt!

Men ja, sängen väntar och "Ge mig en dag till" av Mitch Albom.
Take care!


Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback