Silent night..

Datum: 2008-10-13 Tid: 21:17:54
Imorse när jag struttade till jobbet halv sju, var världen sådär vintermörk.
Det tog bara ett ögonblick innan luciavisorna började spelas upp i huvudet.
Jag verkade inte bry mig om att det fortfarande fanns löv kvar på träden,
gröna till och med, utan vaggade lugnt in min själv i en vintermysig liten värld.
En stor ullig halsduk och en pappersmugg med kaffe i handen gjorde
kanske sitt till. Jag fryser nämnligen väldigt lätt och ofta.
Så nu längtar jag.
Inte blev det mindre vinter för att H serverade pepparkakor till kaffet i Lördags.


Det var i alla fall en underbar helg hemma.
Vi tog säsongens sista grillning i Lördags också.
(och jo, denna gången menar jag det!!!)
H och jag åt flintastek med chilipotatissallad och grillad ananas. Gott!
Middagen åtföljdes av en lång match meningslös fotboll.
Jag skruvade på mig som ett litet argt barn
Försökte stilla mig med chips och cola vilket inte gjorde saken bättre i längden,
Fröken Rastlös!
Jag är inte jätteintresserad av fotboll.



Körde min bil, troligtvis för sista gången innan nästa sommar.
Lille Ove...
Jag som älskar att köra den där skruttiga saken som bara jag tycks älska.
Kanske för att jag har nån medfödd strävan efter att älska alla saker som är defekta och felande.
Som missbildade kattungar. Och fula lamm.
Och en bil som inte går som den ska (enligt normen då, för mig är den perfekt).


Nej, om man skulle ta och krypa ner i en tjocktröja och under en filt...


Tankar och tycken
Mitt namn: Jenny

Haha, det fula är att jag inte ens FÅR följa med innan jag har fyllt 20 (endast 4 dagar efter dig), för då kan ju DU tänkas köpa ut åt mig ;)

2008-10-14 @ 15:58:14
URL: http://decemberlove.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback