One day in Paradise..

Datum: 2008-09-29 Tid: 23:30:13
Ingenting gick bra för mig idag.
Sörj med mig tack.

Och det verkar inte som att nåt hade tänk att gå bättre de resterande minutrarna av dagen heller.
Började med att jag upptäckte att jag inte alls fick sovmorgon, utan att jag skulle upp och gå på introduktion till ny kurs idag. Upp 9. Ha kul i skolan sa hjärnan till kroppen och gick och la sig igen. Ungefär.
Sara och jag tog en fika. Och chailatten smakade inget bra idag.
Sara och jag beställde klipptid. 13.00. Attans. Då ska jag ju sitta i telefon och ringa mitt superviktiga telefonsamtal säger den yrvakna hjärnan. Jaja, det får bli som det blir.
Sara och jag äter lunch. Sara börjar föreläsning igen. Kroppen går hem och fortsätter äta. Spiller orange gegga på ny vit matta.

Går och klipper mig.
Frisörhäxan klagar på mina tovor (jag har alltid tovor).
Hon klagar på mitt sönderblekta hår. (Vi hade samma nyans, bara det att hon avslöjade så fint att hennes egentligen var svart, vem av oss har blekt mest? Dessutom hade hon en ful 90-talsfrisyr. En sex centimeter lång lugg som stod rätt upp, på ett sånt där fult sätt).
Hon ville inte klippa mig som jag ville ha det.
Resultatet = Hennes Vilja + Det Jag Lyckades Tvinga Henne Att Göra.
Lyckat? Nja, kanske när min egen sax fått spelrum :(
(Mitt enda egentliga krav var att spara längden och klipp upp det, vilket alla andra jag klippt mig hos lyckats med galant)
FRISÖRHÄXAN KLIPPTE AV 8 CM!
( ja, jag mätte i smyg, samtidigt som jag tvingade tillbaka tårarna )
Mitt hår växer typ inte. Det växer typ inåt i huvudet. Inte utåt. Det bara blir inte långt. Eller ja, det var ju på väg innan hon började härja i det.
Nog med frisyrångest.
Det blir värre men icke så detaljerat.
Jag börjar ringa mitt superviktiga telefonsamtal. Telefontid mellan 13.00-14.00.
Ringer. Ringer. Ringer. Ringer. Ringer.
Upptaget.
(Hur många svärord kan du? Jag kan en hel del!)
Och jag måste bara säga det en gång till. Detta var mitt Super Jätte Helt Sanslöst Viktiga Samtal! (SJHSVS)

Så vad gör jag? Kommer en minut över 14.00, till en ond kvinna.
En otrevlig och arg röst som snäser att telefontiden minsann är mellan ett och två. Inte en minut över två.
Tack hej.
Praktisera då då. Min handledare är sjukskriven i tre veckor. Vad göra?
Jag vet inte och ingen annan heller. Går dit och infinner mig klockan 8 imorgon och ser vart dom gör av mig.
Imorgon blir det iaf efterlängtad shopping. Hur mycket jag nu hinner på 1 timme? (Slutar halv fem imorgon. Tack hej!)

Och inte nog med detta. Förlorade i Betapet mot min vän Manne återigen!
Ge mig en vinst nån gång, för vår vänskaps skull?

Och nu bråkar jag. Jag är typisk. Idiotisk och bara jättedum.
Dumma mig.
Tack hej.

Tankar och tycken
Mitt namn: Emmi

usch låter som en jobbigt dag :S hoppas det blev bättre sen! :)

2008-09-30 @ 10:21:25

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback