Pepparkakor

Datum: 2009-12-18 Tid: 22:52:39
Även om jag inte äter speciellt många själv, så vad är julen utan pepparkakor?
Jag har en pojkvän däremot som är väldigt förtjust i bruna krispiga kakor, så i år tog jag mig i kragen och lade ihop en pepparkaksdeg.
Ikväll blev det bak - inte hela degen dock, det var ett recept de använde på fritidset H har jobbat på i höst. Alltså, enorm deg, tar otroligt med tid, så jag frös in den sista tredjedelen som jag tänker skära tunna skivor av imorgon och grädda.

Imorgon ska syster och jag in till Kristianstad och julhandla (ve och ve i den trängseln), då hade jag tänkt leta upp några fina burkar att ha de där 3 miljoner pepparkakorna i.

Nu blir det lite mer mys med en varsin White Russian, lite chips och dipp, sen kommer min syster och ska sova här efter sin kväll på Altona..

Idag har jag även inhandlat lite mer julpynt (fy) och även en julklapp. Julklappen är hemlig, men två tomtar från konsum (den där är farlig den där affären) och bokstäverna till God Jul i vitt trä ifrån den lilla butiken Chic Idé på repslagaregatan här i Sölvesborg. En liten mysig, romantisk butik, väl värd ett besök!

Nu ska jag sjunka ner lite djupare i soffan med en filt.... Godnatt!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback