Snö!

Datum: 2009-12-16 Tid: 17:42:03
Marken och träden är vita, flingorna dalar ner utanför fönstret. I köket hänger julgardinerna och bordet har fått sina julunderlägg. Ljusstakar och stjärnor i fönstrena och nya fina blockljus har fått sin plats på fatet på vardagsrumsbordet.
Igår planterade jag två hyacinter i fina krukor. Vita ska de visst bli.
Gillade Hs lite ogenomtänkte resonemang i blomsteraffären igår:
Jag: Vilken färg, vita, rosa, blåa eller lila?
H: Vita, det är juligt.
Vidare till amaryllisen
Jag: Här vi tar denna vita, den står ju rakt, en vit och en röd blir väl fint?
H: Nej, vitt är inte juligt.

Ikväll ska jag sjunga med kören (äntligen) inför julkonserten. Ska bli så roligt att äntligen sjunga julsångerna ingen. Ända sedan det började snöa här idag så har jag gått och galt här för mig själv...

Imorgon blir det nog en liten runda ner på stan till små söta butiker för lite inspiration till julklappsinköp.
Det officiella julklappsinhandligen sker på måndag då H beger oss antingen till Kristianstad eller möjligtvis Helsingborg (igen).
Nu ska jag trotsa Anna Skipper och dricka lite kaffe ;)
Ha det gott!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback