Ett annat perspektiv på livet..

Datum: 2009-02-16 Tid: 09:54:13
Jag har märkt, sedan jag började läsa till sjuksköterska, hur min syn på livet och världen har förändrats. Jag har fått mer insikt och erfarenhet av hur vissa delar av detta fungerar och lite hur människor i vissa situationer tänker. Det påverkar allt i mitt liv just nu, inte minst mig själv, då jag reflekterar och kopplar samman allt som händer med referenser till sjukvårdens värld.
De senaste veckorna har det hänt en hel del inuti mig. I hjärtat och i tankarna, både positiva och negativa som alltid, men just dessa veckor har satt sina spår. Väldigt mycket beträffande vänskap och framtid, att finnas till hands eller inte.
Hur mycket är man beredd att offra?

Helgen har varit underbar! I fredags var både H och jag jättetrötta, så vi segade ner oss i soffan till en film.
Igår missade väl ingen att det var alla hjärtans dag? Inte gjorde H det i alla fall. Vi började dagen med en mysig frukost med nybakadebullar jag förberett kvällen innan. På kvällen överraskade mitt hjärta mig! H hade bokat bord på supermysiga Den lilla tavernan i Kristianstad, så vi satte oss på tåget dit! Det var verkligen en jättemysig resturang som jag aldrig lagt märke till innan bara! Så det blev en väldigt mysig kväll, med god mat och världens bästa sällskap!

Idag har vi varit hemma hos min familj nere vid havet och tagit årets första grilla korv. Kallt, men gott!
Efter korven åkte vi på kalas hos Hs mormor Ebba, där det blev fika med kakor och tårta och kaffe. Helt i min smak!
Nu blir det slappt, för jag är riktigt seg (igen)!
Godnatt!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback