Den vita marken bara kommer och går..

Datum: 2009-01-19 Tid: 17:46:39
Nu har det vita som kom imorse nästan smält bort och världen blivit tråkigt grå.. Jag plaskade iväg till introduktionen idag. Den är nu avklarad, så jag har skickat studieförsäkran till CSN.
Har även hunnit avnjuta två koppar kaffe och snart blir det soppa.
Föreläsningen idag var intressant till att börja med, men tappade lite på slutet. Ämnet dagen kretsade kring var långvarig psykossjukdom och den intressanta delen är skillnaden mellan sjuk och frisk. Vad är skillnaden mellan nedstämdhet och depression? Varför så många säger att de är deprimerade så fort livet stöter emot lite. Depressionen är ett psykiskt sjukdomstillstånd, ett tillstånd där livet inte längre fungerar normalt, utan hela livsvärlden kretsar kring tankarna av depressionen. Precis som skillnaden mellan oro, ängslan och ångest, där ångesten är det sjukliga tillståndet, då livsvärlden påverkas.
Jag ser fram emot att lära mig mer av den där ändlösa världen som innefattar det mänskliga psyket, att på något sätt få ta del av de tankar, känslor och föreställningar som en psykotisk människa lever med..
Nej, nog med svammel och ner med lite soppa i min mage, den kurrar alldeles förfärligt!

Tankar och tycken
Mitt namn: HANNA

usch för snööö!

2009-01-20 @ 09:50:38
URL: http://ladiewarrior.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback