Sydligare breddgrader väntar..

Datum: 2009-01-29 Tid: 13:23:31
Om ett par timmar tar jag väskorna och kliver in i Juttas bil tillsammans med Emma och åker raka spåret hem till Sölvesborg! Trevligt, alltid mycket skönare att åka bil, än att sick-sacka mellan olika onödiga tågbyten och bussbyten.

Jag har precis rensat ut ett skåp och packat ihop två jättekassar med kläder, jackor, skor och väskor som jag inte använder och ska lägga upp i förrådet i väntan på vad det nu blir av dem. Vad mycket saker jag samlar på mig hela tiden. Jag kan verkligen inte slänga någonting. Allt ska sparas. Allt är värdefullt. Just den stenen för att jag plockade den tillsammans med vem det nu än kan vara, just den burken för att i den hade jag vad det nu kan vara när det nu än var. Hela tiden. Och det skär i hjärtat att slänga gamla anteckningar, kvitton, klädkataloger, misslyckade målerier, plastfickor, presentsnören. Allt. Sånt som jag stoppar undan så att det inte syns, men så att jag vet att det finns där. Tur är att jag har ett förråd nästan lika stort som min lägenhet.
Problemet kommer nog när jag ska flytta. Usch, men rensningarna i mina saker ger en otrolig nostalgitripp. Alla saker bär på ett minne, en längtan, en dröm. Alla otaliga små noveller tillhörande författardrömmen, alla låttexter och noter tillhörande drömmen om att bli låtskrivare.
Just nu drömmer jag om ett stort, ljust hus, där jag får ha ett alldeles eget rum med hörnfönster ut mot en havsutsikt, där jag kan sitta och måla, spela cello, ett piano där jag kan sitta och sjunga hur högt jag vill, ett hörn med en mysfåtölj där jag kan krypa upp med en bok... Men ett hus känns avlägset, mitt uppe i en sjuksköterskeutbildning i Växjö, staden utan hav, utan jobb, utan pengar.. Men man ska ju sikta mot stjärnorna eller hur?
Nu ska jag sikta mot att bli klar med packning och upprensning till förrådet.
Vi hörs i Blekinge! Ha en bra dag!

Tankar och tycken
Mitt namn: Jenny

jag hade blivit knäpp om jag hade skullat spara allt!

2009-01-30 @ 16:02:57
URL: http://decemberlove.blogg.se/
Mitt namn: Jenny

haha ja det ser nog ut som att vi ska festa till det :)

2009-02-06 @ 13:47:56
URL: http://decemberlove.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback