Om mina ögon och dess funktioner..

Datum: 2009-11-23 Tid: 16:36:25
Idag sprang jag nästan rakt in i en gammal vän utan att ens känna igen honom utan att han öppnade munnen och pratade. Gick i min halvblinda värld och tänkte "sjukt mysko att den där killen vinkar på.. mig?". Pinigt för mig! Det är ofta så nuförtiden. Ibland känner jag igen personer på hur de rör sig och går, men allt som oftast kommer inte aha-ögonblicket förrän personen är en meter ifrån och då har de väl oftast surnat till för att jag inte hälsar. I alla fall här kommer förklaringen, utan glasögon är jag helt KASS!
Därför ligger de på en prio-inköpslista (som jag inte har pengar till men det får duga).

Imorgon är vi "lediga" igen. Ska skriva klart mitt mög sen ska jag maila handledaren imorgonbitti och sen ska jag.. Hm.. Ta tag i massor med annat.

Jag har fått nya kranar och ett nytt duschmunstycke! Kändes som en helt ny lägenhet idag när jag kom hem. Nej, men duschen har inte längre det där fantastiska högtryckstvätt-trycket som tidigare fanns. Skruva-6-varv-på-duschen-så-kan-du-gräva-hål-i-huden funkar inte längre. Men vafalls, fina kranar, rörligt huvud till diskhon och möjligtvis en något varmare dusch? Hoppfull så det rinner över.

Nu ska jag fundera ut nåt spännande att äta!
Ha det gott!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback