Glada besked!

Datum: 2009-10-22 Tid: 13:42:05
Ja till homovigsel i kyrkan! Äntligen slut på lång tids diskriminering. Och ja, jag tycker det är naturligt och ja, jag är för det och ja, jag tycker att det är rätt att göra det i kyrkan - för en stor del av kristen tro handlar om kärlek. Sluta lusläsa bibeln med cyniska ögon, man kommer ingenvart med det!

Sitter ensam i biblan nu när P är på lunch. Själv orkar jag inte äta. Jag orkar inte arbeta. Rummet är fullt av irriterade ljud. Ett stort bakgrundsbuller, dovt och ihållande, låter lite som ett stort lastfartyg. Ventilationsknappen som knäpper var 7,5:e sekund, samt tickar som en timer. Högklackade skor som går utanför, stolar som skrapar i golvet från alla hörn och kanter. Dörrar som slår igen, röster som pratar. Datorernas fläktar. Är det konstigt att man inte kan fokusera, när någonting hela tiden avbryter tankegångarna?

Ikväll ska det bli gott med pizzarester, sedan te och värmemys innan tidigt sänggående. Ska jag fixa en dag till i detta urtråkiga bibliotek behöver jag typ sova 12 timmar eller liknande!

Måste dessutom tvätta!

Ha en bra dag!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback