Tack!

Datum: 2010-04-26 Tid: 02:06:50
Tack, kära lillasyster för en mysig visit!!! Vi fick ju till och med störtskönt väder!

Hann med shopping, god mat och att bara vara.. Det är skönt att kunna sitta i varsin ände av soffan och göra varsin sak - tryggt och välbekant!

Snart på dagen 19 år sedan du blev en del av mitt liv... Jag kan inte ens tänka mig hur det skulle vara utan dig! Jag vill alltid beskydda dig från allt dumt, farligt och hindra dig från att göra alla misstag man alltid gör. Men då lär du dig inget av livet och jag vet ju att du är så ivrig att göra just det, lära av livet. Hur ivrig du är inför att flytta hemifrån och börja en ny del av ditt liv. Vad konstigt det känns - du är ju min lillasyster. Du cyklar ju runt på din gula trehjuling med en pytteliten blombukett i handen och med den vita frigolithjälmen på sned. Koncentrerad och fokuserad på målet. Envis och något obstinat. Envis som få! Du klistrad vadderade klistermärken på tripptrappstolen, för den var din och slängde glas i golvet för att se om dom gick sönder. Du blev vitblond på sommaren, solbränd och glad sprang du rakt ut i vattnet och glömde världen i din lek. Du ville inte gå upp på morgnarna och du dök huvudstupa ned i mattan bara för att vi lekte att det var en pool. Du var rädd för tomten och du gjorde allt som jag gjorde. Du sjöng "uppstoppad jesus, hurra hurra, han leder, han leder" i kören, högt och klart. Du sjunger ännu högt och klart och vackert! Du är så duktig på att spela piano och gitarr och jag blir så glad när du spelar för mig. Att du vill höra min lilla obetydliga åsikt!
Nu tar du snart studenten och ska pröva dina egna vingar. Jag vet att dom håller, men annars finns jag här och fångar dig!

När vi var små och bråkade så hårtussarna flög, sa mamma alltid "var rädda om varandra, annars mister ni en vän för livet". Och du är min vän för livet. Systrar vid ett tillfälle - vänner vid ett val. Jag älskar dig!


Tankar och tycken
Mitt namn: Ems

Så vackert skrivet..jag fällde tårar! Satan också nu när precis lagt maken Johanna! :)

Jag förstår precis hur du känner <3

2010-04-26 @ 08:37:29
Mitt namn: elin

buuuu.. nu sitter jag och pylar! love you too!!

2010-04-26 @ 09:22:26

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback