Nattsuddande

Datum: 2010-08-26 Tid: 02:26:11
Usch, vad klockan sprang iväg.. Tänk om det ringer imorgon? Säkert, nu när jag inte hinner sova så många timmar. Livet som timvikarie börjar och jag har fått fredagkväll och lördag dagtur och det känns jättebra, visserligen slopades planerna på en hel helg på Hanö, men det är det värt. Jobb betyder pengar och pengar betyder överlevnad ett litet tag till (och kanske lite nya höstkläder).

Fick reda på vad jag får ut av lönen idag och det kastade ett glittrande skimmer över hela dagen idag, var tvungen att ringa och bubbla ur mig glädjen till lilla mamma!

Augusti lider mot sitt slut, när många börjar skolan börjar jag just inte mycket. Jag börjar i en stor ovisshet, sprängfylld av spänning och oro. Lillebror bor här några dagar till, imorgon reser mamma och pappa till Mallorca och jag hoppas de får det toppen. Under tiden passar jag små keliga katter, lillebror (knappast) och växtligheten hemma på gården.

Lite vemodigt börjar jag ta farväl av den här sommaren. Min första sommar som sjuksköterska, min första sommar hemma sedan Växjö-tiden. Min första sommar i min egen lägenhet. En sommar fylld med sol och värme, skratt och gemenskap. Fylld av minnen tillsammans med min familj, min älskade H, mina underbara vänner och nya bekantskaper. Av nya erfarenheter, av nya möjligheter och av fångade tillfällen... Även om min solbränna försvann redan i början av Augusti så är jag nöjd. Jag sparar denna sommar i hjärtat tillsammans med de andra och ser fram emot en mysig och spännande höst.


Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback