Den vita världen

Datum: 2010-12-04 Tid: 14:22:57
Idag faller inga flingor utanför fönstret.. Världen där utanför är tyst och stilla. Innanför tjocka väggar har jag myst ner mig under en filt med en kopp kaffe som sakta ska avnjutas.

Är det inte dags för lussebak snart? Pepparkakor? Saffransskorpor?

På måndag börjar jag på mitt nya jobb, ska gå bredvid i 4 veckor på heltid, så det blir väl inte mycket tid över kanske.. Men åh, vad roligt det ska bli!!!

Äntligen ska jag få riktig "nytta" av min älskade lilla röda bil, jag ska få arbetskläder, jag får en lön som jag klarar mig på, som jag vet kommer varje månad, jag får arbeta hela arbetspasset inomhus och slippa slira runt i snön annat än dit och hem.
Men jag kommer att sakna alla mina gamla kollegor, alla vårdtagare, friheten i det jobbet...

Men livet tar väl mig dit jag ska till slut ändå!

Tankar och tycken
Mitt namn: elin

söta syster!

ostsåsen finns på ica, det var bara slutplockat just den dagen jag skulle ha att!

och du får komma upp när du vill, problemet är väl det att jag kommer åka hem i princip varje helg fram till jul! nu i helgen var jag hemma, nästa helg är jag hemma för att förhoppningsvis kunna se lucian på måndagen (och du kanske sitter med mig?), helgen därpå pga konsert och julbord.. sen är det ju julafton! men du får som sagt komma upp när du vill, säg bara ett datum.



hoppas du hade det jätteskoj på jobbet. puss

2010-12-05 @ 22:39:19

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback