En stor fundering över livet.

Datum: 2010-02-02 Tid: 15:23:39
Jag vädrar lägenheten och huttrar i kylan. Vaknade med vedervärdig huvudvärk imorse, frisk luft hjälper något.

Snart blir det fika med fralla och kaffe, det har blivit något av en favorit!

Dagens fundering går kring en kommentar jag fick för ett tag sedan, om homosexualitet. "Det är äckligt, för att det går emot naturens lagar. Homosexuella kan inte reproducera sig, därför är det onaturligt."
Min fundering är: är det inte lika onaturligt att inte vilja ha barn då? Att inte ha längtan efter att föra sina gener vidare? Att välja att låta bli?

Eller rättare sagt, det är naturligt båda delarna. Annars hade det inte funnits människor som kände så? Hur kan det vara mer fel i reproduktionssyfte att älska någon av samma kön, än att inte vilja ha barn med den man lever med? Var och en borde väl få göra sina val utan att någon misstycker, så länge det inte skadar någon annan?

Jag kan ha fel, men jag lever också för att lära.

Ha det gott.

Tankar och tycken
Mitt namn: Annika

Du har helt rätt, säger jag.

2010-02-03 @ 12:48:09
URL: http://annatt.blogspot.com

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback