Tomt och tyst...

Datum: 2010-02-03 Tid: 23:44:09
Ett tjockt täcke ligger över marken
vilande, vaktande, vakande, virvlande

Jag älskar snö och att klä mig i varma kläder och vara ute i det klara, ljusa och glittrande.

När jag var lite brukade pappa skrapa ihop all snö på gårdsplanen och bygga en backe som vi sedan åkte pulka på och tjivades i.
Vi gick till "stora" pulkabacken med en korg med mackor och varm choklad. Jag åkte på min pappas slitna, röda träskidor med läderremmar om fötterna, som gled trögt ner för backen med ett stolt leende på läpparna. Så en jul fick vi allihop syskon ett var sitt par nya skidor. Jag fick ett par gula och jag åkte och åkte. Precis som Gunde Svan och alla andra som åkte Vasaloppet gled jag fram runt gården... Ett barn är lätt att glädja!


Idag i det stressade snökaoset på väg upp till Växjö satt jag brevid en person jag kände igen väldigt väl. Funderade så länge på vem denna människa var och vart jag hade sett henne. Stirrade och stirrade, försökte kika i smyg sådär åt sidan för att kunna röna ut vem det var. Det slog mig nu, det var Marika Lagercrantz. Är jag kändiskåt?


Nu blir det godnatt!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback