Avatar

Datum: 2010-01-05 Tid: 15:22:21
Avatar

STORY: Filmen utspelar sig på planeten Pandora, som är befolkad av Na'vi. För att komma dem nära skapar forskarna avatarer som ser ut precis som Na'vi, men har blandat DNA från forskarna och en Na'vi, vilket gör att varje forskare har en egen avatar som endast de kan styra precis som sin egen kropp. Marinsoldaten Jake Sully (Sam Worthington) tar över sin tvillingbrors avatar då han blir mördad och följer med på resan till Pandora. Avataren blir Jakes fristad och Na'vi-folket beslutar att låta honom lära sig om dem genom sin blivande "drottning" Neytiri (Zoe Saldana). Men snart ställs allt på spel då den militära ledaren för jordborna inte längre vill vänta på att Na'vi ska överge sitt hem så att de kan komma åt värdefull metall precis under det.
MINA TANKAR: Jag var väldigt tveksam till en början, visste inte riktigt om det var en film i min smak, men H ville så gärna se den. Jag var nära att skippa filmen helt när jag såg att Sigourney Weaver spelade rollen som överhuvud för forskningsprojektet med avatarerna och den som kunde allt om planetens flora och djurarter (iom att hon spelar i princip samma roll i alla olika sorters alien-filmer). Giovanni Ribisi gjorde också en ganska stor roll i filmen, Phoebes bror i Vänner, ni vet, så svårt att se honom i något annat! Men filmen var helt fantastisk. 3D på Filmpalatset i Bromölla, hela biosalongen var knäpptyst. Spännande, underbara färger och former. Genomtänkt och fartfylld. Den var helt klart värd sitt pris på 120 kronor, jag har aldrig sett en liknande film! Se den!


Tankar och tycken
Mitt namn: Sandra

Jag älskade den också :)

2010-01-06 @ 22:11:29
URL: http://www.ladyfromsweden.com

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback