Nya tider

Datum: 2010-01-28 Tid: 00:25:42
Snöoväder mötte mig på perrongen i Emmaboda, där jag stötte ihop med Zara i klassen. Båda skulle till samma destination = stickas i övningssalen på skolan. Och stickas blev det. Sara kom och mötte upp och efter kaffe och macka var det dags att bege oss in. Jag lyckades med konsten att tappa Sara på blod (vilket jag fick beröm för - ingen annan i skolan har lyckats). Sen fick hon tappa mig på lite. Det där med nålar är skoj!

Så, ikväll är jag i Växjö och njuter av stillheten i min lägenhet. Här kryper jag upp i soffan och insuper att allt det här är mitt. Mitt hem, min borg. (En jäkligt stökig sådan också). Och om fyra månader är det dags att pröva vingarna och ge sig av. Testa om jag kan det jag ska ha lärt mig under tre års tid. Testa om jag håller som sjuksköterska.
Det känns riktigt läskigt. Klasskamraterna surrar om jobb de sökt, men jag drar mig lite. Jag är rädd att inte hålla måttet, att göra fel och att vara otillräcklig. Jag vill dessutom hem till Sölvesborg igen.. Livet är skrämmande och spännande.

I förra veckan hämtade jag ju ut mina nya glasögon och nu ser jag världen på ett helt nytt sätt! Jämförde idag i skolan vad jag ser med och utan dem. Två meter ifrån en spegel utan glasögon ser jag mina egna ögon som två stora svarta hål. Så nu kan ni sluta undra varför jag inte hälsar utan... Detta betyder att jag har bockat av ett nyårslöfte!




Inser nu även att jag måste infria ett nyårslöfte till genom att gå och klippa av de där tokigt slitna topparna....


I eftermiddags bjöd Sara dessutom ner mig på fika, med hemmagjorda semlor. Jag trodde jag skulle storkna av lycka, jag hade glömt hur goda semlor är, det är säkert ett par år sedan jag åt en sist. Mums!




Nu ska jag krypa ner framför ett avsnitt Ghost Whisperer....!
Godnatt världen

Tankar och tycken
Mitt namn: Sandra

Fina glasögon :)hör av dig!!!

2010-01-28 @ 19:39:50
URL: http://www.ladyfromsweden.com
Mitt namn: Jenny

haha, kommer du ihåg hur rädd jag blev för dej när vi var yngre och sov över? efter att jag tagit ut linserna såg jag ju bara två svarta hålor där dina ögon skulle vara! nu vet du alltså hur det känns ;)

2010-01-28 @ 21:39:39
URL: http://decemberlove.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback