Tredje januari tvåtusentio

Datum: 2010-01-03 Tid: 20:37:27
Det är ett nytt decennium. Det känns för mig som att så många missat det, eller i alla fall inte lägger någon vikt i det. Kanske för att vi är så nära milenniumskiftet?

En god middag hos föräldrarna är avslutad. Nu glor allihop på en dålig film, jag flydde min kos upp hit till lillebrors rum. Filosoferar ifred, försöker planera upp en kommande pluggvecka och en sista slitig termin. Funderar om jag är färdig då, eller om jag vill läsa mer? Jag är så sugen på att läsa musik och har varit det i 2½ år, sedan då, när jag inte tänkte i banorna läsa för att det är roligt, utan var så inställd på att läsa till ett yrke. Skaffa mig en "riktig" utbildning...

Och det är ju positivt på sitt sätt, att jag har en kompetens att presentera mig inom..

Men är jag färdigstuderad?

Just nu längtar jag dessutom efter att få vila ögonen i den fjärde och sista boken i Twilight-sagan. Jag fastnade för dem fastän jag inte planerat och inte ville det. Skulle inte läsa böckerna för att jag trodde att de var överskattade. Vilket de är iofs på sitt sätt, men är inte Harry Potter det också på sina ställen? Alla sagor har sina frågetecken..

Hur som helst. Nu är den boken också slut snart... Vilken ska jag läsa då?
Ingen av mina favoritförfattare har direkt släppt något nytt mig veteligen. Men jag får leta lite till..

Ha en fortsatt mysig kväll!

Tankar och tycken
Mitt namn: Sandra

Jag har lite böcker, kanske kan låna nåt? :)

2010-01-04 @ 00:38:35
URL: http://www.ladyfromsweden.com

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback