Var dig själv..?

Datum: 2010-06-30 Tid: 02:24:58
Det är riktigt läskigt att folk inte fattar vad det är de har att göra med. Tappade hakan fullständigt över denna tråden. Att det finns såna kompletta idioter fortfarande. Det är dessutom riktigt trist att man får en hel ask läkemedel med sig hem när man egentligen bara är i behov av en fjärdedel av askens innehåll - sen kan man droga ner tjejen man vill ta oskulden för - för det vill ju hon också.
"Kan jag ge henne 2x50mg Tramadol?" Fråga en läkare - INTE FLASHBACK! Det är ju rutinerade användare av både receptbelagda och av illegala droger som huserar i dom trådarna - tror man att dom "doserar rätt" eller?

Ibland hör jag hur någon säger eller läser på nån blogg eller dylikt kommentarer som "ska ner till min granne om en stund och hämta lite Tradolan som h*n har hemma"... Det finns ju en orsak till att läkemedel är receptbelagda, har maxdoser, kräver läkarundersökning/konsultation. Det är inte sockerpiller direkt, i vissa fall kan det ge ödesdigra konsekvenser att leka med läkemedel.
Visserligen kan man ta livet av sig med ett av Sveriges vanligaste läkemedel - paracetamol (Alvedon, Panodil etc.) ganska enkelt.

Det finns även trådar där folk vill ha tips på kommentarer som man kan säga till läkaren för att få bensodiazepiner utskrivna för att det är så "otroligt svårt att få det utskrivet". Tyvärr har moralen och medkänslan för andra försvunnit - för när det tillslut är en person som behöver det som inte får det pga av att det möjligt är en bluff? Det är så tråkigt att det är så många som tycker att man borde proppa sig full med främmande substanser för att tycka att livet är roligt.

Likaså "vanliga" droger som marijuana och alkohol är ganska tragiska. Eller egentligen väldigt tragiska. "Festen blir inte lika rolig utan alkohol", "maja är inte bevisat farligt". Nej hur ska man kunna bevisa det - sätta testpersoner i ett rum, låta dem röka på olagliga substanser och sen se hur de reagerar? Det fungerar inte etiskt alls.
Sen kommer nästa argument att jo men i Holland - där röker alla på hela tiden. Hur otäckt är inte det då? Ett folk i ständigt rus - ingen vet vem du egentligen är för du är hög när du träffar på andra människor? Nej tack.
Kulturen i vårt land innebär intag av ganska stora mängder alkohol för många. Jag har alltid en regel att inte dricka någonting jag inte gillar eller är sugen på. Vilket gör att jag ibland dricker nån drink eller nån cider, ett par glas vin. Ofta har jag så roligt att jag glömmer bort att jag har nåt i glaset och därför inte ens dricker upp det. Jag behöver inte vara full för att ha roligt med mina vänner, jag behöver inte vara full för att ta mod till mig och stå på bordet och dansa, jag behöver inte dricka alkohol för att känna mig stark och bra inför andra människor på festen, på stan och på dansgolvet.

Däremot är jag en total sucker för rödvin - det kan man dricka till allt. Nästa steg är att prova alkoholfritt rödvin så jag kan dricka det every single day. Eller inte..?!

Nu faller ögonen ihop och detta inlägg ryker nog imorgon ändå!
God natt

Tankar och tycken
Mitt namn: S

Lite bristfälliga argument och resonemang. . Nää, du får nog läsa på/tänka om.

2010-06-30 @ 09:42:51
Mitt namn: Sara

Klokt inlägg Johanna! Fick själv en karta Tradolan med mig hem från akuten förra midsommar, pga tandvärk- och inte ett ljud om några förhållningsregler. Typ hur farligt det är att blanda med sprit. Tur att det var jag som fick dem...

2010-06-30 @ 13:32:08
URL: http://iam.blogg.se/
Mitt namn: Elna

Kul läsning.

2010-06-30 @ 19:52:46

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback