Fredag..

Datum: 2011-12-16 Tid: 18:00:42
Och den sista av mina fyra lediga dagar går mot sitt slut. Det blir att jobba tre dagturer 06:45-15:30 lör, sön, mån nu. Sista tre dagarna på avdelningen. Onsdag nästa vecka tar jag inte hissen lika långt upp utan hoppar av på min gamla avdelning igen. Ska bli så kul att jobba med det gamla gänget - men jäklar vad jag kommer sakna de jag abetar med nu... Och det värsta är att det inte bara är att gå upp och hälsa på alla, utan många "sprids med vinden" till andra avdelningar, precis som jag. Vårt goa gäng splittras.

Idag skulle H kommit inom på fika men det blev någon form av missuppfattning, så här satt jag och väntade med tinade bullar och nybryggt kaffe. Så fick jag äta upp alla bullarna själv... (Det gjorde ju visserligen ingenting...).
Så idag har jag inte träffat en enda människa. Abstinensen börjar växa sig stor och jag får nog snart ta mig en tur till affären. Har ett paket att hämta ut - så träffar jag åtminstone någon där....! Haha..

Ikväll blir det virkning av filt framför någon film. Jag försökte mig på en annan variant av mormorsrutan. Kolla in denna sidan Stickskolan. Jag försökte mig på nummer 15, den med blomman på. Jag virkade ofta blommor när jag var liten, mormor lärde mig det. Men nu hade jag totalt glömt bort det och den såg dessutom alldeles fruktansvärd ut när den var klar. Stor och ful. Ska prova med en mindre storlek på virknålen senare...

Ha en trevlig fredagskväll!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback