Ingen sömn här inte!

Datum: 2011-12-30 Tid: 11:47:07

Grannen tyckte visst att nu, halv tolv på dagen, när jag nu måste sova på dagen att det var en rolig grej att spela country på högsta volym.

Hur många timmars sömn blev det? En, två?

Jag snubblade inatt på jobbet också och gick i golvet inne hos en patient. Fastnade med skon i en slang och ja, tappade balansen alldeles eftersom jag redan backade åt samma håll som jag föll. Saken är den att jag vred till foten jag "tog emot" med. Klack till i den, högg till men sen kändes det väl inte så mycket resten av natten, men jag hade väl inte tid att tänka på det heller.

Nu däremot och ända sedan vi gick av nattpasset så har foten gjort ont. Nu gör den ONT! på ovansidan av foten, svullen och värmeökad. Skit!

Det känns nästan som när jag en kväll på dansgolvet i höga pumps blir trampad på foten av en tjej som hoppade. Och hon hade också pumps. Med smal klack.

Då var min fot blå, svullen och ömmade. VAS 7 typ. Konstant. Och jag fick inte på mig mina vinterstövlar utan fick ha tunnare skor.

När det hela börjat lugna ner sig till sansad nivå - jo men då hände samma sak på andra foten. Denna gången var klacken större och gjorde inte lika ont. Men vintetstövlarna fick snällt stå på skohyllan ett tag till.

Får se ikväll om jag får ner foten i stövlarna denna gången. Nya stövlar ju.
Det tänker jag be för.

Och för grannens skull borde han sluta spela musik snart för annars dyker det upp en galet trött och arg vildpotta i rödrutig flanellpyjamas utanför hans dörr inom kort.

Det är bara det att nästa gång jag arbetar en dagtur så är det nån annan som spelar techno till klockan tre på natten.

Jag måste flytta ifrån detta hus med pappersväggar.....


Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback