Julkalendern 19. Berätta om en vän som bor långt bort.

Datum: 2011-12-19 Tid: 15:00:00
En vän som bor långt bort. EN vän? Nästan alla mina vänner bor långt bort.
Men den som bor längst bort, av de som står mig närmast, det är min pärla Emelie.
Vi lärde känna varandra i högstadiet, i sjuan när vi började i samma klass. Jag tyckte först hon var lite märklig, med lite annorlunda stil. Men det dröjde inte särskilt länge innan den där underbara personligheten visade sig och jag blev sådär kompiskär i henne. Hon är en riktig klippa. Trots att stormarna alltid viner om henne, med bakslag efter bakslag, hårda ord och tråkiga händelser - så står hon där. Rakryggad som få. Det finns ingen annan jag vet som har fått ta så många smällar som hon. Och så reser hon sig upp igen och går bestämt mot målet. Och så står hon för vad hon tycker, hon tycker mycket och jag gillar hennes åsikter! De är hennes, de är personliga och de är starka

Hon har en riktigt häftig stil, hon har det vackraste hår som det går att spexa till på alla möjliga sätt. Hon är färgstark, lika lång som jag och har alltid massor med skitsnygga skor, väskor och kläder.

Hon skrattar mycket, hon har världens roligaste humor och ser humorn i alla saker runt om sig. Hon är inte rädd för att bete sig lite annorlunda, lite knasigt och det är så härligt att vara i närheten av en sådan person.

Hon är en sån vän som man inte behöver ringa varje dag, varje vecka eller varje månad. Varje gång vi träffas är vi tillbaka i samma vänskap som alltid - då kan vi sitta i timmar och prata. Jag vet att hon finns där, när som helst. Jag vet att hon finns där vad som än händer.

Trots att vi bråkat, inte pratat på länge så blir vi alltid sams igen. Jag tror vi båda två känner lika starkt inför ordet förlåt och då blir det så mycket lättare.

Det är flera år sedan vi bodde i samma stad ens. Jag flyttade efter gymnasiet och när jag flyttade tillbaka igen passade Emelie på att flytta iväg... En dag kanske vi bor närmre varandra, så det blir lite lättare att tillfredsställa prata-massor-över-en-stor-kopp-kaffe-med-en-människa-som-vet-allt-om-mig-behovet... Det finns ingen annan som Emelie!


Tankar och tycken
Mitt namn: Emelie

Hej alskade vän! Råkade skriva Torren i rena farten innan:)

Gud så fint o vackert inlägg Johanna! <3 det betyder så mycket att du skrivit detta ska du veta. Gråter mig en skvätt i detta nu:) vi här gatt igenom mycket under alla dessa år, men vår vänskap består. (Började skriva kärlek haha..) jag är evigt tacksam att få ha dig som vän<3 jag längtar också till flera prat över kaffe! Jag är fortfarande helt rörd efter att ha läst detta inlägg Johanna! Du är världsbäst på att skriva, som jag alltid sagt o tyckt, den dagen du känner för att lägga vårdyrket åt sidan, kan du alltid välja o vraka mellan dina estetiska förmågor, skriva, måla eller musicera:) du är helt enkelt bäst. Puss!

2011-12-20 @ 02:03:37

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback