Det snurrar

Datum: 2011-01-26 Tid: 00:43:41
Idag föll det nya snöflingor. Min lilla röda bil stod nästan helt vit på sjukhusets parkering. Jag har arbetat ett mycket roligt kvällspass idag och imorgon är det dags för nästa. Vilket innebär sovmorgon och därför ska jag se en film nu!

Livet snurrar och snurrar. Som en äldre herre jag träffade för länge sedan sa; "Ja, livet går vidare och vi får följa med (bäst vi kan)".

Kul kuriosa ur mitt liv:
- Jag har två kusiner som inte vet om varandra, på två ställen i landet vitt skilda som håller på att ta körkort bägge två just nu.
- Jag bör snarast införa det där godisförbudet igen, för jag har absolut ingen karaktär.
- Skånemejeriers chokladmjölk riktar sig till barn men passar utmärkt till vuxna också (eller är det barnet i mig som skriker efter mer, mer!)
- Alla jag känner är fantastiska. Jag älskar min familj (alltid..), jag älskar min man* (han är inte en kille och inte en pojke utan en man utan att vara gift), jag älskar mina vänner!
- Igår gjorde jag maränger, så nu kan jag det också och till min förvåning blev dom rosa och lika goda som mormors maränger.. Krispiga på utsida och seeeega inuti!

Helgen som kommer är jag - hör och häpna - LEDIG!!!!! Jag ska alltså få tillbringa TVÅ HELA dagar tillsammans med H för första gången på... LÄNGE. Och jag saknar det. Det där att somna tillsammans på kvällen och sen lata sig upp, kunna lägga sig igen och kolla på en film efter frukost. Inga måsten annat än de rent basala: mat, toalett och hygien. Inga måsten. Inte känna sig stressad, kanske ordna ihop en spelkväll, kolla på bio, åka och bowla. Tid till vad som helst.
Sen kan ju hans liv se lite annorlunda ut än mitt. Som att han har egna planer till exempel. Såklart ;)

Sov gott!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback