Jobb!

Datum: 2011-11-21 Tid: 16:04:38
AH! Sökt jobb som en galning idag, bokat intervju och ringt facket och grejat. Det ser ljusare ut...?!

Tänk om man vetat detta när man var yngre.. Att det är så mycket krabb med allt som har med jobb och anställningar och papper att göra.
Det är inte så enkelt som jag trodde då.. Och så vuxen jag tyckte att jag var! Jag kunde allt och visste allt, ingenting var omöjligt.
Det är väl inte så mycket som är omöjligt nu heller, men man väljer ju sina egna begränsningar på ett annat sätt. Jag väljer att inte göra si och därför kan det inte bli så.


Jag valde att bli sjuksköterska, därför blev jag inte något annat. Ingenting säger väl dock att jag inte kan bli något annat senare, men än så länge brinner jag för mitt yrke och tycker att det är det roligaste som finns! Jag skulle inte tveka en sekund att gå igenom hela utbildningen igen för att få arbeta med det jag gör.
Att jag sedan på samtliga arbetsplatser haft alldeles fantastiska kollegor gör ju inte yrket sämre!


Det gör så mycket, att ha bra kollegor. Jag försöker därför alltid möta med ett leende och en positiv attityd. Det är väl inte alltid så lätt när hela ens inre är i ett enormt kaos just nu med allt anställnings-krångel.. Men jag försöker. Och ingen kan göra mer än allt man kan.
På fredag är det i alla fall fest.... Det gick snabbt, men allt är väl i stort sett planerat nu. Så det är bara att knyta ihop säcken tills dess.


Och planen för inatt heter att arbeta, innan dess ska jag försöka ta mig till subway och köpa mat, blev vansinnigt sugen innan!!!


Ha det fint och sov gott alla som ska sova inatt! ;)



Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback