Sommaren var här idag..

Datum: 2012-06-27 Tid: 01:39:32
Med klarblå himmel, värme och ljumna vindar.

H och jag köpte fika, körde ut till Lörbyskog, till stugan och njöt av stillheten vid havet. Det är lycka!
De 4 små äggen i mammas jordgubbsplanta hade kläckts till 4 små söta, pipande dunbollar. 

Jag var hos optikern för ytterligare ett besök. Jag var så förkyld förra gången så mina ögon var svullna och synundersökningen gick verkligen inte att genomföra. Resultatet pendlade mellan 1,0 till 3,0...
Så jag var där idag igen. Jag hade redan bestämt mig för linser igen eftersom jag är så trött på mina glasögon. Kände dock en liten frustration över att det skulle ta sån tid innan jag fick börja med dem. MEN! 10 minuter efter att jag kommit hem ringde min optiker igen och sa att han hade hittat de linserna jag skulle ha - i rätt styrka och storlek och hade dessutom fått ett sent återbud. Så han undrade om jag hade tid att komma ner och prova dem. Kastade mig iväg - provade linserna - de satt som en smäck.

Glasögonen är numera nedpackade och skall användas vid förkylning. Och det vill jag banne mig inte se mer av denna sommaren.

Hej glasögonfritt liv!

Imorgon åker H och jag ut till "mitt" älskade Hanö. Hanö är frihet och avkoppling. Redan när man sitter på båten på vägen ut rinner all stress ur kroppen. Det går liksom inte att stressa där, allt sker i sitt eget tempo och det finns ingenting man kan göra åt det. Varenda människa man möter har ett litet leende på läpparna och lugnet ligger som en mjuk filt över hela ön. Man kan gå ut och vara helt ensam. Ingen kommer att titta snett...



Så nu är det snabbpackning som gäller. För imorgon är det kvickt upp, handla, köra!
Sen ska vi njuta, äta gott och umgås med varandra och H's föräldrar i deras hus på Hanö... ♥

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback