Wow wow wow!

Datum: 2012-05-16 Tid: 16:09:12
Det var så gudahärligt att köra med den nya växellådan och den nya kopplingen att jag var tvungen att ge mig ut på en lite längre biltur på småvägarna på Lister... Bland gröna träd och rapsfält, ensam på vägen. Snart kommer badjävlarna och förpestar hela tillvaron på Lister, speciellt Hällevik.

Egentligen är det väl kanske inte så mycket fel på dessa badjävlar, förutom att de kör som idioter (jo, faktiskt värre än oss infödda), de tar över alla härliga badstränder, om man går nånstans där badjävlarna håller till så glor de elakt på en - precis som om man inte har där att göra. 
Varje sommar - samma sak. Jag är född här. Jag är infödd listerbo. Du är en badjävel. Badjävel.

En sak började jag reflektera över innan idag. Min årliga vårnedstämdhet. Den kom aldrig, den brukar härja som värst i april. Men den härjade i vintras, så det kanske jämnar ut sig? Hoppas jag i alla fall, för i år njuter jag verkligen av våren, blommorna och de gröna träden. Har inte alls lust att gå in och dra täcket över huvudet när solen tittar fram.

Jag var till och med iväg och skaffade mig lite fuskbränna nyss. 

Och nu fick jag det fabulösa uppdraget att planera maten till grillningen ikväll. Tack och hej!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback