Vilken vecka!

Datum: 2012-10-15 Tid: 23:55:00
Var som sagt ledig en heeeel vecka. Det är ju helt okej att kunna boka sitt eget schema. Första delen var ganska dryg, H jobbar långa dagar i början av veckan och jag var trött, sliten och rastlös.

Men det blev bättre, kom in i att bara ta hand om mig själv och slappna av. Vila, sova gott om nätterna, ta härliga promenader när vädret tillät och njuta av god mat och massor med kaffe i lugn och ro.

Fredagar är H ledig, så vi packade bilen full med grejer och körde upp till Växjö för att ta några av de lite berömda alfabetscacherna. Rutten var inplanerad, vädret strålande i höstsolen och humöret på topp (brukar det vara när jag vet att jag ska få äta matsäck i skogen). Cacherna var verkligen ingen besvikelse, favoriter med roliga burkar och fiffiga mysterier. Helnöjda! Svamp hittade vi också, trattisar.
När vi var klara packade vi in oss i bilen igen och körde hem till min syster som bor i Växjö. På vägen stannade vi och handlade på ICA Teleborg. Nostalgi!!!! Väl hemma hos syster fick vi varsin välbehövlig dusch och lagade god middag med svamparna och annat som avnjöts med en liten kall öl. Så mysigt att få vara nära två av favoritpersonerna i världen!
På lördagen var det dags att packa om alltihop och bege oss iväg till Bunn/Ölmstad. Någonstans ovanför Jönköping mot Gränna. Inte vet jag vart, jag åkte bara med....
Vi möttes av glada leenden, kramar och en fantastisk lunch innan det var dags för barnvälsignelse för lilla hjärtat Noomi. Tårfyllt, glädjefyllt och väldigt fint! Noomi hade på sig sina fina skor som jag virkade till henne när hon var nästan nykläckt!

Smörgåstårta x3 följt av tårta x4. Mätt. Paketöppning. MIDDAG IGEN! Snacks och spel till sena timmen. Settlers..
Morgon, frukost - återigen en jättebuffé och lite Settlers till (som jag vann!) innan det var dags att städa och packa ihop inför hemfärd.

Någonstans lite efter Hässleholm lyser mailikonen på telefonen. En cache, 4 km ifrån där vi körde, ingen omväg ens. Så vi svängde inom och fick en FTF på den. Andre man kom när vi precis startat bilen.. Otur där. Jag satt i alla fall lycklig i framsätet hållandes min FTF-pin. Mitt pris!

Och sen jobbade jag inatt. En enkelnatt. Och idag har jag sovit så djupt och så gott. Min egen säng. Som jag inte träffat på en vecka! Det var härligt minsann.
Nu är kylskåpet fyllt igen. Middagar planerade för nästan hela veckan. Ett glas vin tog jag också till middagen idag. Njuter av lugn och ro. Och skriver ett massivt blogginlägg...

Planerar för en ny serie cacher, med inspiration från Växjö och med nya egna idéer....
 

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback