Tänk vad snabbt det kan gå?!

Datum: 2015-10-20 Tid: 08:46:54
Hoppsan så var symtomen tillbaka. Sömnen sket sig, ångesten kom tillbaka, koncentrationssvårigheterna, stressen, hjärtklappningarna.. What?! 

Lärde jag mig precis ingenting förra gången eller? Jo, jag lärde mig massor - men i grunden ändrade jag inte min inställning till vad jag klarar av. Jag vill inte behöva begränsa mig, men jag måste. Jag kan inte göra allt och jag kan defenitivt inte göra allt på en gång. Dygnet har bara 24 timmar och några av dem ska det sovas på. Och ätas. Och tagga ner. 

Jag bromsade i tid den här gången. Tack vare min chef och mina kollegor, tänk vad dom såg som inte jag såg. Dom såg det jag kände innan jag hade funderat ut vad det var frågan om. Och jag ber om ursäkt för min envishet och min tjurighet!

Nya planeringar har gjorts. Inga mer nattpass. Har jag sagt det förut? Jo, precis. Sedan var det ju det där igen med att inse att jag inte kan göra allt. Jag kan inte jobba natt, det fungerar verkligen inte för min kropp. 

Jag vill verkligen inte byta arbetsplats. Jag har alldeles för roligt på jobbet för det. Jag har alldeles för roliga, bra, underbara, fina och fantastiska kollegor och patientklientelet är alldeles för spännande att jobba med. Jag tänker kriga mig tillbaks.

Just nu har jag sovschema. I början gick det sådär, men det går bättre. Inte bra skulle jag säga, men bättre. Jag är iofs bättre på att gå och lägga mig i tid, lite sämre på att gå ur sängen. Precis som jag väntat mig. Morgon-Johanna saknar precis all karaktär som infinner sig hos Kvälls-Johanna när alarmet ställs på kvällen. Men jag har bara mig själv att skylla när jag inte lyckas - det är bara jag som kan fixa mig. 

Så nu sitter jag här med en kopp kaffe och tänker virka mig igenom några timmar. Sedan är det dags för några timmar på jobbet. Imorgon drar vi på riktigt igång ett större projekt och det kommer bli SÅÅÅÅÅÅ spännande och roligt. Och det ska jag inte tänka på mer idag . 

Men det jag mest ville säga är väl - jag mår inte riktigt bra MEN det är inte så illa som förra gången. Jag trampar lite vatten just nu innan jag simmar vidare. Jag sjunker inte!

Ha en mysig tisdag! Hej hej

Tankar och tycken
Mitt namn: Malin

Hoppas du mår bättre. Kram och God jul. :)

2015-12-06 @ 12:10:49
URL: http://salladsdagar.bloggplatsen.sese

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback