Män som hatar kvinnor

Datum: 2009-12-06 Tid: 22:51:57
Män som hatar kvinnor

STORY: Handlar om journalisten Mikael Blomkvist (Michael Nykvist) och Lisbeth Salander (Noomi Rapace) som tillsammans reder ut försvinnandet av Hariett Vanger, brorsdotter till en mycket välbärgad man - Henrik Vanger (Sven-Bertil Taube). Han vill desperat veta hur hon blev mördad och vem som mördade henne - och har letat efter ledtrådar sedan fyrtio år tillbaka.
MINA TANKAR: Förutom själva storyn kring Harriet och familjen Vanger, pågår en historia bakom de båda huvudrollsinnehavarna Lisbeth och Mikael. Man märker tydligt redan i början av filmen att det kommer komma fler filmer, många frågor öppnas och inte många av dem besvaras ordentligt under filmen. Den var jättespännande, men samtidigt är det där 15 årsgränskravet väldigt lämpligt. Vid vissa tillfällen i filmen var det så råa händelser att jag bara gapade - jag har aldrig sett något liknande. Kanske för att i vanliga fall stänger jag av filmerna när de blir såna, men här var det på något sätt befogat. Utan det råa - ingen Lisbeth Salander, som för övrigt var en riktigt skön figur!! Jag rekommenderar filmen starkt, jag gillade den jättemycket, men har dock svårt att släppa den. Skriver en halv novell om den nu bara för det. Men den gav mersmak, den var listig och intressant. Nu ska jag längta tills jag ska se nästa film!

Tankar och tycken
Mitt namn: tallica

sv: vilket självförtroende boost du gav mig nu!!!



Om du gillade filmen så mycket så ska du deffinitivt läsa boken, grymt mycket bättre än filmen!!

2009-12-07 @ 14:43:57
URL: http://tallica.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback