Julkalendern 1. Berätta om dig själv.

Datum: 2011-12-01 Tid: 15:00:00


Johanna heter jag, nyss fyllda 23 år. Bor i en ganska stor etta i Sölvesborg, i samma kommun som jag är född. Är tillsammans med älskade H sedan ungefär lite mer än 3 år tillbaka.
Jag växte upp på en liten gård, precis vid havet med mamma, pappa, lillasyster och lillebror. Och en massa djur, speciellt katter ;) Jag hade en mormor som var närvarande massor både på plats och i telefon. Som var min bästa vuxna vän och jag saknar henne oändligt fortfarande!


Jag försökte så gott det gick att hålla mig på min väg, men några avvikelser får jag väl förlåta mig själv för. Jag ville inte ta bilkörkort. Jag skulle ta motorcykelkörkort och vara fräsig på motorcykel. Men jag har cyklat vanlig cykel i för mycket regn, snö och blåst. Så jag tog ju vanligt körkort och utan det så hade jag väl aldrig haft min lilla älskade röda Polo! "Första bilen" var pappas lilla tillbytta peugeot som säkert var lika gammal som jag. Men den rullade i några år tills den slut kostade mer att laga än den varit värd på massor med år. En epok i mitt liv dog.


Jag gick musikinrikning på gymnasiet och har i stort sett hela mitt liv pysslat med musik i olika former. (Jag har till och med skrivit musik, som jag var förmäten nog att även visa upp för en mindre allmänhet). Därefter bytte jag raskt karriär och läste till sjuksköterska i Växjö där jag även bodde i en pytteetta under de åren.
Sedan dess har jag arbetat som sjuksköterska både här i kommunen och sen på kirurgavdelningar på sjukhuset här i grannstaden. (Har tänkt att bli här ett tag också!).


När jag inte arbetar så gör jag oändligt med onödiga saker! Jag läser massvis med böcker, jag stickar och virkar (på saker som aldrig blir färdiga, välkommen att titta i min stickkorg), jag bakar och spenderar pinsamt mycket tid med att titta på strunt på nätet och spela olika spel. Jag rör inte på mig så mycket som alla andra tycker att jag ska göra. Jag tar promenader istället. Jag samlar på mig bra-att-ha-nån-gång saker (och det inkluderar allt ifrån trasiga glödlampor till extra synålar och trasiga skor). Jag köper dukar och färg, men målar sällan. Jag älskar att fika. Jag älskar att äta bullar, kakor, bakelser och dricka KAFFE! Jag ser på massor med film, jag skriver blogginlägg som jag aldrig publicerar, jag handlar presenter till människor omkring mig när jag tycker att det behövs, jag umgås med min kära H en del, jag målar upp storslagna planer som jag sen inte kommer att sätta i verket, jag tänker, drömmer och längtar..




Mer om mig?

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback