All I want for christmas is you..

Datum: 2009-12-06 Tid: 22:54:32
Jag letade fram en stor röd julduk att lägga på vardagsrumsbordet här hos H.. Nötskålen med en mjukistomte har åkt fram och jag handlade faktiskt till och med en ny liten tomtetjej i fredags...!
Det var även dagen jag och H gick till affären 4 gånger sammanlagt, vid vilket jag drar slutsatsen - handla tillsammans så blir allting smidigare!

Igår stack vi hem till mina föräldrar där min gamla dagisfröken Annika kom och hälsade på med sin två söta barn! Det blev först en runda i ladugården hos korna, en tripp ner till fårhagen och lite kik på guldfiskarna (som dagen till ära lyste med sin frånvaro). Sen fikade vi lite med köööbekaugor och kaffe. Sen spelade vi musik på massor av instrument samtidigt - jag gillar barn och kreativiteten som lockas fram när man får ett instrument i händerna.

Därefter drog min lillebror ett trumsolo. Han har blivit riktigt bra, riktigt duktig och jag blev sjukt imponerad och stolt som en tupp!

På kvällen kikade vi på Män som hatar kvinnor efter allt lussebak.. Kan inte riktigt släppa filmen och längtar tills jag får kika på nästa!

Imorse vaknade vi sent och bestämde oss för att ta en luuuugn dag. H visade prov på livskamratsmaterial åter igen när han gick och köpte fralla till frukosten. Själv måslade jag runt och myste iordning lägenheten med olika ljus och ovan nämnda duk, bäddade, fluffade kuddarna, dukade fram tillbehör till mackor (svårt, jag vet!) och kokade te. Sen myste vi med långfrukost till första Sagan om Ringen-filmen. Mitt i filmen fick vi pausa och tvätta/fixa våfflor till fikat, sen va vi igång igen. Nästa gång blir det film nummer två.

Nu chillar vi igen (ser ni mönstret?) efter denna ulitmata utmattande söndag. Inte gjort annat än o ätit.. Så nu hoppas jag kunna truga tillräckligt med H för att få i honom lite glögg och pepparkakor också! Ska dessutom kika lite till på klänningar!!

Hoppas alla andra haft en lika underhållande helg!

Natti!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback