Önskelista inför julen..

Datum: 2009-12-08 Tid: 10:22:04
Egentligen så har jag ju allt man kan önska sig. Att vara girig är en synd. Det är ju synd. Så jag förnekar min girighet och påstår att jag tror på tomten och han skulle minsann bli ledsen om jag inte gjorde en önskelista. Det är trots allt jul.

Önskelista 2oo9


Pianokeyboard Som ett bärbart piano
♥ Presentkort på Make Up Store
♥ Presentkort till nya glasögon (nu behövs inte mkt till, morfar bidrog med en hel del!)
♥ Bäddmadrass - jättetjock!
Per Morbergs kokbok
Smycken i silver
♥ En omgång klipp & färg hos en frisör!
♥ Gardiner (nej jag har fortfarande inga gardiner)
♥ Kaffemuggar i serien KOI från Höganäs. (jag har två av den översta varianten, den som gäller!)
De är sköna att dricka ur med en lite sträv känsla i materialet, sådär småmysiga att kupa händerna runt, lagom stora och håller värmen bra. Perfekta för mig! Till dem finns olika tillbehör såsom skålar, fat och kärl. Jag är hemligt småkär i tallrikarna också, de där fyrkantiga. Men nu köpte vi nya tallrikar till H i somras, så där finns 12. Hemma hos mig har jag två olika uppsättningar tallrikar, men skulle gladeligen kasta ut vissa för att få rum för dessa. Perfekta som "finporslin". Jag trånar och längtar och önskar mig ett stort hus vid havet med stora ljusa vitrinskåp där dessa tallrikar tronar under dimmiga spottar, bredvid skålar och kärl och grova vinglas. (Jag tror jag drar en parallell till mosters underbara matsalsdukning och lämnar nu ämnet).
Bilden är med tillstånd lånad av Peter Schölander på Höganäs





Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback