Älskade, underbara höst!

Datum: 2009-10-12 Tid: 19:03:23
Nu är den här, i all sin prakt. Underbara färger i trädtopparna och härliga lövvirvlar längs gatukanter.
Nu är det tillåtet att krypa under en filt om kvällarna, tända massvis med värmeljus och njuta av kvällens mysiga mörker. Idag kunde jag dessutom inte låta bli att köpa en termosmugg. Med den i handen, fylld med hett kaffe är jag redo att möta dagen. Vilken spenderades på biblioteket.. Inte fullt så roligt, men ett nödvändigt måste om vi ska komma vidare med vår uppsats.

Väl tillbaka i Växjö. Jag vet inte alls vad jag ska hitta på ikväll, är inte upplagd för någonting. Möjligvis att sluka de sista sidorna i nya favoritboken "Min förlorade oskuld" som inhandlades för ett par dagar sedan.
Nu blir det lite telefonsnack med älskade H och en kopp te.
Bjuder på ett underbart pinostycke till det! God kväll!



Jag spelade väldigt mycket piano tills jag flyttade hemifrån. I min studentlägenhet, utan ett piano - lättar fingrarna sin dans över tangenterna. Man tappar, så fort så fort. Jag vet, jag kan och jag känner, men händerna vill inte i mitt tempo.. Lika så med cellon, valkarna på vänsterhandens fingertoppar har tunnats ut och vill inte trycka lika hårt längre. Men det kommer tillbaka.. Att känna cellons kropp vibrera mot bröstkorgen, en djup baston och ett mjukt vibrato till ett stycke drömmar, längtan - musik.. Låta fingrarna göra sin vals, det dom kan och aldrig glömmer..

Tankar och tycken
Mitt namn: elin

jag älskar känslan jag får när jag lyssnar på pianostycken. hela jag vill typ skrika ut, hjärtat bultar i hundranittio och jag vill både gråta och skratta. det finns så otroligt mycket känsla.. åh jag vill

2009-10-12 @ 21:04:19
URL: http://heeltrandom.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback