Nu är väl ändå våren här för att stanna?

Datum: 2010-04-14 Tid: 16:57:50
Simmade hem i mina skor efter en skojig dag på praktiken! Det är så varmt och solen skiner. Runt om på campus tänds grillarna och pick-nickkorgarna rullas ut i gräset. Min lilla röda bor fortfarande i Hs förråd och det tycker inte jag är riktigt rättvist. Kaffe och en stor bit mörk choklad i brassestolen på "balkongen" utanför min dörr, en ljum vind mot en solvarm kind. Livet är bra härligt ändå!

Längtar efter sommarnätter, sandaler och mjuka klänningar. Efter tissel och tassel och gapskratt tillsammans med min Ems. En delad flaska rött på bryggan. Nattbad. 4-manna Whist på stranden. Hanös stillhet och vår husvagn. Färska bär och gårdsbutikernas grönsaker. Doften av tända grillar och av sommarregn mot asfalten. Min lilla röda kompis Owe (bilen). Midsommaraftonskransen. Potatissallad. Salta droppar i håret. Havets kluckande mot solvarma stenar. Nyfångad, stekt rödspätta. Fjärilar.

Denna sommaren erbjuder dessutom utmaningarna: flytta till en "riktig" lägenhet och arbeta som legitimerad sjuksköterska. How about that...

Tankar och tycken
Mitt namn: Emelie

Ooooh! Som jag längtar <3

Underbar beskrivning. Snart är vi där:)

2010-04-14 @ 21:44:25
Mitt namn: ECVADOR

kaffe.... choklad... dreglar i munnen :D

2010-04-14 @ 23:13:58
URL: http://ecvador.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback