En andra dag på jobbet

Datum: 2010-06-17 Tid: 11:52:13
Ska gå ett kvällspass som introduktion idag. Det börjar halv tre, ungefär då H kommer hem från sitt jobb igen. Baksidan med skiftjobb verkligen!

Det gick helt okej igår, fastän det känns som att det nybörjargröna lyser ur ögonen på mig. Det gör det säkert också. Det var så härligt att vara tillbaka på samma gamla ställe igår, träffa de boende jag saknat och personalen jag saknat. Insupa miljön - för vilken uppfräschning hela stället fått! Jag blev så glad av att se det. Alla förtjänar att bo vackert, både inuti sitt hem och utanför. De har en alldeles underbar trädgård där man kan plocka smultron, äpplen och plommon på somrarna! Härligt!
Det som känns jobbigt är väl att jag kommer jobba så mycket ensam - utan att kunna vända mig på stolen och fråga en person bredvid. Hoppas alla är snälla mot mig.....!

Min examen blev utfärdad idag - snabbaste universitetet i världen? Jag hade behövt examensbeviset FÖRRA veckan. Måste ha det för att kunna skicka in och ansöka om legitimation som sjuksköterska innan jag får börja jobba som det på riktigt...

Nej nu drar jag hem till syster den sista tiden! :D

Tankar och tycken
Mitt namn: Sara K

Grattis! Mitt ex.bevis kom idag... Vill du läsa hur arg jag var i eftermiddags så håll tillgodo! KRam

2010-06-18 @ 18:43:31
URL: http://iam.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback