Oktober, den rosa månaden!

Datum: 2011-10-02 Tid: 21:47:58
Nu har vi gått in i OKTOBER! Det är ju inte riktigt klokt vad tiden spratt iväg.
Oktober är ju inte bara höstens första ordentliga månad, den jag njuter av mest. När höstlöven lyser på träden och på marken. När det blir kyligt och jacka och halsduk behövs. När det är råkallt på morgonen och kaffekoppen i bilen på väg till jobbet värmer alldeles extra gott. Oktober, när jag vill fika, i massor, med varma bullar. Eller favoriten vi uppfann för några år sedan - mikrad ciabatta med smältost, sallad och grejer, med en liten kyckligklubba vid sidan av. Oktober oktober oktober.


Oktober är även den rosa månaden. Månaden då vi ska uppmärksamma bröstcancer lite extra. Mitt jobb har på den korta tiden jag varit där lärt mig att älska mina bröst. Jag har två friska. Jag har sett de som mist båda.


Så nu blev jag extra glad - det är i år massor av butiker och märken som gjort rosa produkter. Försvarets Hudsalva, ICA, Mekonomen för att nämna några. Och Lindex har gjort ett väldigt fint armband som jag ska bege mig iväg och köpa i veckan. Jag ska även införskaffa mig några av årets Rosa Band. I år finns det ju sex stycken att välja mellan, men det gör ingenting, för då kan jag ha ett på jackan, ett på väskan, ett på plasthållaren-med-super-viktiga-saker i klädnaden på jobbet. Den som också är rosa.. Tillsammans med min rosa klocka! 


Så hörrni, vakna lite och tänk på hur många som faktiskt drabbas av bröstcancer och på att vi alla kan bidra till att forskningen går framåt - MED ALLAS HJÄLP!


Förutom min förundran över att det är Oktober redan - så har jag haft en väldigt trevlig helg med H på fredagen och mys-middag, familjen åkte på besök till lillasyster med sambo i Växjö och idag tog vi fredagens äppelpaj med på besök till svärföräldrarna.
Det är väldigt skönt att få omge sig med de man tycker bäst om.
Och imorgon ska jag få omge mig med mina fina kollegor som jag tycker väldigt mycket om!!
Godnatt!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback