Tok-tråkigt!

Datum: 2012-03-13 Tid: 00:12:55
Fy bubblan. Nu finns alltså ALLT som tidigare befunnit sig väl gömt i skåp och lådor i köket i mitt vardagsrum. Det är värre än när man flyttar. Det står i plastpåsar, ligger i soffan. Hela golvet är belamrat ända in under soffbordet.

Och jag har slängt 7 ICA-kassar med skräp och gammalt mjöl och trams. Gamla kvitton och manualer, scheman och tidningar som jag behändigt stoppat undan i gömmorna.

Insåg också när jag höll på att jag kommer få göra om hela processen när allt ska tillbaka in i skåpen igen nästa vecka. Sortera. Hälften av allt jag har har jag inte använt sedan jag flyttade TILL Växjö. Det bara står där.

Jag har (förutom de som ligger i lådor i förrådet) 34 kaffemuggar.

Jag har mina höganäsmuggar som jag använder i vitt, grått och svart. Plus fem stycken i olika färger. 4 likadana muggar med mönster på. Två enorma sopp/tekoppar, 1 stor vit, en grå och en rosa lite mindre mugg på fot. Två underbara muggar utan handtag ifrån KOI-serien, två tomtemuggar, en rosa med cirklar på, en liten grön tekopp med fat, en större grön mugg (favoriten) med en text inuti, två termosmuggar. Och det är dom som finns uppe i lägenheten. Jag skulle inte förvåna mig alls om det finns 15-20 stycken till nerpackade.


Allt på grund av: Jakten på den Perfekta Koppen.


Jag vet visserligen redan vilken som är den perfekta. Och den finns i 6 blå exemplar i Hs köksskåp. Och jag får dom inte. Dom är till för te, stora och härliga och rymmer 1½ vanlig mugg. En balja kaffe att starta dagen med. Rundade i formen utan utböjd kant, lite bredare än en vanlig mugg, perfekta både att hålla i handtaget (som inte blir för varmt) och runtom (eftersom koppen inte heller blir för varm). De har den perfekta tjockleken, inte för tunn och inte jättetjock.


Varje gång jag köper en ny mugg, så har jag känt och klämt och tänkt att jo, men det här kan nog vara Den. Men så kommer jag hem och så är kanten för vinklad, jag bränner mig när jag håller i den, den är för tunn eller otymplig.


Och jag vet att jag blir besviken varje gång - för let's face it. Den perfekta muggen finns redan. Den bor bara på fel ställe.


Utöver dessa muggar så har jag 14 vinglas plus 4 i plast och 2 champagneglas i plast. 6 mindre vanliga dricksglas, 9 stooora glas, 4 fiiiina dricksglas, olika whiskyglas, coctailglas, snapsglas i mängder.
Två uppsättningar tallrikar, med stora, mindre och skålar.



Burkar i massor och alla möjliga köksredskap. 5 vispar. Jag har till och med speciella redskap om jag skulle vilja skära en kalkon eller en köttyxa om jag skulle vilja släppa loss på en rejäl köttbit.


En proppad ICA-kasse med köksredskap.


Massor med ugnsformar i olika utformning (och ändå vill jag alltid ha en till, för precis det eller det syftet som jag sen aldrig använder den till). 


FYYYY PÅ MIG!!!!!!!!!!!!!!!

Tankar och tycken
Mitt namn: klini

Koppar är bra grejer...

2012-04-25 @ 16:37:53

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback