En dag i Kristianstad..

Datum: 2008-12-10 Tid: 18:18:19
Igår, när H kom tillbaka från träningen, körde vi ut som planerat och tog med oss hem två amaryllis och en julstjärna.. Sedan körde vi till H's syster och fikade med varsin latte, bullar och pepparkakor som hon hade bakat. Mysigt!
Igår blev det stuvade makaroner (muskot är min nya favoritkrydda) och äcklig stekt falukorv. Idag blir det.. Ingenting..
Vi har spenderat hela dagen i Kristianstad. Först på varsitt håll ute på högskolan, där jag skulle försöka skriva min examinationsuppgift. Det gick sådär för min del, de böcker jag ville ha, ville tydligen någon annan också ha. Attans! Så efter fyra mer eller mindre meningslösa timmar bar det vidare till Skopunkten, där jag köpte ett par fina stövlar. Sedan åkte vi till Trendie för att äta lunch, för vid det laget var vi superhungriga.
Efter att ha fått magen fylld och humöret laddat var det dags för julshopping. Diverse julklappar inhandlade, samt lite julgranspynt från Åhléns! Vad söt H är, jag fick välja!! Jag köpte en ring inne på Guldfynd, som jag blev supernöjd med, så nu är jag klar med det också! Vi var på Rusta och inhandlade julgransbelysningen... Nu fattas bara de röda kulorna. Matta i färgen ska de vara, lagom stora, som en knytnäve (min) och av glas! Någon som vet med säkerhet vart dessa finns? För nu har vi snart varit överallt!!

Nu laddar jag inför kvällens körövning med Mjällby kyrkas kör. Det är så mysigt att sjunga i kör... Synd att jag inte är hemma så ofta på Onsdagarna, jag har hört att jag kan behövas ju, haha!

Nej om man skulle försöka sig på en ciabatta.....
Ha en härlig kväll!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback