En helg full av mys och kärlek...

Datum: 2008-12-07 Tid: 17:21:43
Det har varit en helg helt i min smak...
Julpynt i lägenheten, mysig stämning.
I fredags var jag chaufför åt mina föräldrar och ett annat par ifrån Bromölla.
De skulle på julbord på Yllan i Kristianstad. När jag skjutsat dom dit, tog jag och H en sväng till EKO för att titta efter julgranskulor. Där var vi inte alls överrens. Men idag har vi bestämt att vi i alla fall ska se om vi hittar en fin kula på Glashyttan här i Sölvesborg. Det som fick följa med oss hem var en skål med ett ljus i, ett jul-fat, ett par julklappar och godis.
Min syster kom hit en stund så vi proppade i henne mat och coca-cola innan vi följde henne till tåget. Därefter var det återigen dags att köra den jobbiga biten till Kristianstad och jag (med världens sämsta lokalsinne) hittade helt på egen hand. Väl där tyckte mina passagerare att jag skulle komma in en stund, vilket slutade med att jag satt med ett full gäng kring mig och hade onekligen väldigt trevligt, innan det verkligen var dags att samla truppen och bege oss hem till våra mjuka, sköna sängar! De var i varje fall mycket nöjda med kvällen!

Igår körde H och jag hem till mamma och pappa och fikade med mjuk pepparkaka och kanelbullar som vi hade med oss. Mysigt!
Sedan blev det spelkväll med vin och cider (och öl för H's del)
Idag är det tvättning här, men jag är så slö! Matt och helt orkeslös. Usch, men det är säkert bara vätskebrist...

Ha en trevlig kväll i alla fall. Nu ska jag fundera på hur maten blir lagad här...
Kram!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback