Det regnar här i staden..

Datum: 2008-11-12 Tid: 12:45:16
Sölvesborg är grått och regnigt. En sån här dag saknar jag
känslan av sand mellan mina tår, havets sälta mot min hud.
Att ligga på ett badlakan, nära de jag tycker om och låta
solen göra min hud vackert gyllenbrun. Kunna simma i havet,
grilla varje kväll och sitta upp länge och se solen gå ner
och ge vattnet en alldeles underbart magisk färg.
Men nu måste jag vänta. Ännu ett år. Nu ska jag ju fylla år
och fira jul! Och jag längtar! Imorgon är det 2 veckor! Bara!
Ska därför få iväg inbjudningarna denna vecka!

Igår hade jag tur, för första gången på en hel evighet. Jag
råkar alltid ut för, eller försätter mig i knepiga situationer.
Igår tog jag tåget till Växjö 05:52. Jag bytte sedan i Hässleholm
men det blev försenat på vägen och kom fram i Växjö 09.00.
Bussen ut till campus gick 08:57 och nästa 09.17. Jag började
mitt seminarie 09.15. Vad göra?
När jag kliver ur tåget springer en kille efter mig och ropar
"Hallå! Vi åker bil ut till campus, ska du med? Jag såg att du
kollade i busstidtabellen på tåget". Skulle jag med? Oh, ja!!!
Jag blev så glad att jag knappt visste vad jag skulle säga!
Att det kunde hända mig!! På hemvägen hade jag som vanligt panik eftersom alla tåg var
försenade (som vanligt) och det är riktigt jobbigt när jag ska
åka så långt. Jag vill ju inte fastna någonstans!

Idag pluggar jag, (paus nu), återigen lite sjukdomar. Det är rätt
roligt nu bara för det. Hypokondrin återkommer så smått.
Jag ska även diska och senare när H kommer hem så ska vi tvätta
ett helt berg. Vad mycket allting blir när man är två! Det enda
som är mycket smidigare är maten, som är roligare att både äta
och laga. Ikväll blir det helstekt kyckling i ugn igen. Mums!

Nu kom H! Nu ska jag mysa! Ha en bra dag!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback