En rykande kopp kaffe..

Datum: 2008-11-07 Tid: 16:02:09
En mening som tilltalar mig och får min tunga att längta
efter smaken av en alldeles nybryggd kopp kaffe. Men det
är ju ingen hemlighet att jag gärna dricker mitt kaffe
kallt. Eller att jag med jämna mellanrum värmer det i
mikron en stund. Men det är så jag är.

H's äldsta storasyster tittade inom innan de två skulle gå
till gymmet, och drack lite kaffe. Himla trevligt! Jag vet
bara inte varför jag alltid blir så blyg och liksom trycker
in mig själv i ett litet skal.

Just nu har jag idé-torka vad gäller maten ikväll.
Jag funderar på både tacos, vilket är enkelt eller att gå ut
köpa en hel kyckling och fixa till den i ugnen. Det har jag
ju en man här som är rysligt duktig på att göra.

Nu när födelsedagen inte är alltför långt borta så har jag
nu uppdaterat önskelistan lite. Mest för att jag vill. Ha.

Önskelista 2oo8

      • Notställ  (svart, ihopvikbart finns på Musikbörsen)
      • En extern hårddisk  (vill inte bli av med bilder igen)
      • En utlandsresa  (vem vill inte?)
      • Gardiner  (nej, jag har fortfarande inga..)
      • En ny bäddmadrass  (sova skönt, vakna utvilad!)
      • Fina pocketböcker  (att fylla mina hyllor och min hjärna)
      • Smycken  (armband, halsband, öronhängen - allt!)
      • Strumpor  (ja, det är inte det jag shoppar på stan iaf)
      • En mopp  (jo, jag har bott hemifrån i över ett år)
      • En kaffekokare  (chili-serien, prompt!)
      • En bil  (jag har utvecklat allegener mot buss & tåg)
      • Filtar  (för jag är en väldigt frusen människa)
      • Överraskningar i massor

Nu ska jag i alla fall fortsätta plugga lite till och dricka mitt
kaffe. (Ja, Mads). Vill tipsa om en sak nu när det närmar sig
jul och pepparkakorna åker fram på fikabordet. Stryk ett tunt
lager ädelost på. Vi har köpt på tub. Det är så gott!

Ha en trevlig eftermiddag!

Tankar och tycken
Mitt namn: mamma

Undra vad vi ska köpa till vår vackra dotter.

2008-11-09 @ 11:46:39
URL: http://heeltrandom.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback