Födelsedag och stress..

Datum: 2008-11-28 Tid: 22:56:16
Jag fyllde 20 år igår..
Men swisch sa det, så vart hela dagen borta. Varför går tiden så snabbt? Det finns så många ögonblick jag vill njuta lite till av, men de bara flyger iväg.

Onsdagens födelsedagskalas pryddes av diverse bortfall av gäster pga sjukdom, men till sist åt vi tårta tillsammans Sara, Terese, Emma och jag! De var så gulliga och hade presenter med sig! Sara hade med sin en fin flaska glögg och saffransskorpor (my favorite), Terese hade med sig en liten, söt plätt-panna formad som ett hjärta och av Emma fick jag ett kort och ett kexchoklad (för jag är go och gla', haha)! Vid elva drog T, S och jag ut på Sivans för att dansa loss!! Väl där träffade jag två gamla klasskompisar, Cornelia och Stoffe och på tolvslaget fick jag en födelsedagscider av Stoffe, samt att han ordnade lite födelsedagssång mitt inne på Sivans! Jag tackar för en underbar kväll, något nostalgisk, något galen och fantastiskt rolig!
Födelsedagen: vaknar något sliten, stressar runt i lägenheten, stressar till biblioteket för sena förberedelser inför eftermiddagens seminarie (som bara var trams). Stressar till stationen för hemresa till Sölvesborg och min kära H, men missar det tilltänkta tåget på grund av en idiot som var tvungen att tränga sig i biljettkön.
Jag kom hem en timme försent och med ett mycket större hål i plånboken än planerat. Möttes upp på stationen av H som alltid får mitt hjärta att bulta lite extra. Stressade hem till honom, bytte kläder, bättrade sminket, småsprang ner till Salvatores och åt en god middag! Väl tillbaka hos H igen fick jag en present! Superfina öronhängen med ett matchande halsband i silver. Tok-fint!
Tack hjärtat för en underbar kväll!!

Idag har jag varit hemma hos mamma och planerat för kalaset imorgon. Jag har även bakat tårtbottnar! Fortfarande känner jag mig super-stressad, som att jag sitter i en dimma och inte riktigt är med.
Av familjen fick jag ett notställ, glöggmuggar med tillhörande skålar och en pajform i samma serie som var tänkt att användas som fat, en el-visp ur chili-serien, ett fint kort och en leksaksbil. (haha!) Det var jättefina och bra presenter och jag är jätteglad!!!
Imorgonbitti ska jag upp och handla, sedan köra till mamma och laga mat. Skoj! Jag ska även ha premiärrunda på Systembolaget. Woho!

Nu ska jag och H äta lite av tårtan jag bakade i Växjö, som jag tog med mig hem och mysa!
Godnatt!

Tankar och tycken
Mitt namn: Jenny

Vad faaan ska jag behöva länka inlägget?? :O haha http://decemberlove.blogg.se/2008/november/27-november.html#comment Spana in bilden! hahahaha!

2008-11-28 @ 23:06:05
URL: http://decemberlove.blogg.se/
Mitt namn: elin

Vad najs att du gillade presenterna :D Vi ses imon igen ;) Och då ska det ätas! :D

2008-11-29 @ 00:10:40
URL: http://heeltrandom.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback