Let it snow..

Datum: 2008-11-22 Tid: 00:10:55
Jag fick en smärre chock imorse när jag klev ur bussen på Växjö station. En iskall vind bet tag i mina kinder och färgade dem äppelröda. Marken gnistrade av ett alldeles underbart vitt, tunt lager snö. Bara precis lagom för att göra världen glittrande underbar.

Jag klev in i min obebodda lägenhet,(efter att ha åkt med den otrevligaste busschaufför!) där postfacket var fullt av reklam och räkningar. Tänkte att ja, här har de satt igång elementen i alla fall. Helt plötsligt är min lägenhet varm. Mysig. Inbjudande. Lite värme gör så mycket för en så frusen människa som jag.
Sara och jag gjorde muntlig tenta idag. Och vi klarade den! Jag blev så glad att jag fick hålla tillbaka tårarna!

Efter att vi suttit och häckat hemma hos mig en stund gick vi och åt på Subway. Trötta men lyckliga som få. Sen gick vi hem till mig en stund till. Vid halv sju fick jag ett sms av H's systerdotter Sandra som ville ha sällskap till ICA. Så jag travade dit en gång till, eftersom jag alltid behöver handla och gillar sällskap. När vi var klara gick vi upp hit till mitt krypin och pratade en stund innan båda var tvugna att börja med maten till våra uthungrade pojkvänner som var på väg upp tillsammans.
Jag lagade mina egna potatisklyftor i ugn, lövbiff och bearnaisesås. Till det som vanligt massa god sallad! Gott!
Så nu är H här och jag kan pussa på honom när jag vill. Och bara låta blicken vila på honom precis när jag känner för det. Eller bara sitta tätt, tätt intill, låta min kind vila mot hans bröstkorg och höra hans hjärta slå..

Imorgon blir det in till centrum en skvätt, för jag vill visa H klänningen jag valt ut och höra hans åsikt. Kanske vi gör sällskap med Sandra och hennes pojkvän? Senare på kvällen ska i alla fall vi fyra samlas här, laga tacos, dricka gott och hitta på diverse roliga saker! Det blir säkert en härlig kväll!

Hoppas att ni har haft en perfekt fredag!

Tankar och tycken
Mitt namn: elin

Här vill det då fan bara slasksnöa. Jag tänkte en sak, om julklapp till mamma, så du får påminna mig så kan vi prata om det när du kommer hit! Vi åt nyss tacos, och gissa vem som fick göra den?



Förresten - grattis till tentan! Because you're worth it! I miss u! puss

2008-11-22 @ 20:01:04
URL: http://heeltrandom.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback