Regnet slår mot rutorna nu..

Datum: 2008-10-24 Tid: 18:54:52
Jag har ensam-tid hemma hos H just nu. Så jag gjorde lite lyx-mat till mig själv mot slutet av eftermiddagen. En ciabatta med smält ost, sweet chili-sås, gurka och sallat och ett par kycklingklubbor till det. Mums!! Efterrätten blev ett par clementiner (för mig heter det så. inte satsumas). Detta avnjöts till en hel skiva Vänner-avsnitt.
Det är tyst, lugnt, kallt och ensamt nu. Men jag hoppas han kommer hem snart så jag kan krypa upp i hans famn och bli lite varm igen!!
Vad denna kvällen har att bjuda på har jag ingen som helst aning om ännu. Jag vet bara att det är mörkt och det regnar ute. Det känns som att det blir film, men det kan också lika gärna bli spel och skratt.

Igårkväll såg vi The Notebook igen. En av mina favoritfilmer. Lika så vill jag propsa på för en av mina andra favoriter: Bury my heart at wounded knee. En typisk jag-film. Den handlar om hur indianernas liv inskränktes när amerikanerna tog över landet. Usch, säger jag om det, men jag har en sida av mig som dras till indianernas obekymmersamma inställning till livet, döden, jorden och varandra. Om alla kunde ta tillvara på allt så som de gjorde, så skulle nog västvärlden inte vara ens hälften så olyckliga som den är.

Nästa vecka kommer min syster och spenderar lite tid hos mig i Växjö! Det kan nog bli en hel del skoj! Vi är ju som sagt lite galna båda två!

Imorgon är det dags för DEN STORA BAK-DAGEN. Hittills är det bestämt att det ska bakas kanelbullar, pizzabullar, sockerkaka, mjuk pepparkaka och scones. Men det kanske blir en till av den där underbara äppelkakan vi lyxade med förra helgen....
Ha en bra fredagskväll!


Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback