Life is wonderful..

Datum: 2008-09-27 Tid: 12:35:43
And it takes no time to fall in love
but it takes you years to know what love is
and it takes some fears to make you trust
it takes those tears to make it rust
it takes the dust to have it polished


Mjo, nu är tentan skriven, den var alldeles lätt.. Hade jag vetat att jag skulle kunna ha en sån här chans att verkligen klara den med god marginal hade jag pluggat stenhårt. Men nu gjorde jag inte det. Inte tillräckligt i alla fall. Men hur ofta blir någonting tillräckligt? Jag städar aldrig tillräckligt, tränar inte tillräckligt, sparar inte pengarna tillräckligt..
Bara för det.. Så har jag fått en fix idé om att åka in till stan och köpa en sleten gitarr.. Är så sugen på att spela o sjunga... Känns omotiverat och lite sinnessjukt att sitta i min lyhörda lägenhet och yla rätt ut.. Jaja, får se, jag skulle ju spara tillräckligt med pengar! Räkningarna är iaf betalda för denna månaden.
Jag har mat i kylskåpet och tjaaa, garderoben suktar alltid efter nytillskott.
Denna gången är det en klänning den skriker efter.
(Denna gången, jag är ganska hopplös med klänningar. De flesta har jag knappt eller inte ens använt..)
Nya skor är också alltid trevligt. När dom står i skohyllan ja, inte när dom sitter på fötterna en sen kväll på Stallarna... AJ!

Jag måste verkligen ta itu med disken nu. Och lägga in kläderna som jag tvättade i garderoben. Och äta någonting. Jag har varit hungrig så att magen kurrat i en timmes tid nu.. Varför äter jag inte då?
Jo, jag har inga rena grytor att laga maten i...

Låter som att jag borde diska? Det är tråkigt..
Mycket mysigare att strosa utomhus idag, med solen skinande på alla gula löv som ligger här och var på gräsmattor och cykelvägar... Paret som bor längst ner mitt emot sitter ute på sin balkong och solar nu.. Avis! Skulle vilja ha en egen balkong.. En plats att bara sitta och njuta av solen en dag som denna!

Bye!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback