Definitely, maybe..

Datum: 2009-01-28 Tid: 04:02:42
Definitely, maybe

STORY: Will Hayes (Ryan Reynolds) ska precis skiljas från sin fru, då hans dotter Maya (Abigail Breslin) ber honom berätta historien om hans liv innan han träffade hennes mamma (för att få sin pappa att bli kär i hennes mamma igen och förhindra skilsmässan). Han berättar, men ändrar namnen på alla kvinnorna så att Maya ska få gissa vem av alla som är hennes mamma. Emily (Elizabeth Banks) - collegeflickvännen, Summer (Rachel Weisz) - en journalist som egentligen dras till äldre män eller April (Isla Fisher) - en åsiktsfull tjej som inte vet vad hon vill göra med sitt liv. Historien börjar när Will flyttar till New York för att delta i en valkampanj för Bill Clinton....
MINA TANKAR: Det är en riktigt mysig film, som gör ont i hjärtat ibland, om man ser det ur Wills synvinkel. Ur Mayas synvinkel också i och för sig. På något sätt känns det som att filmen inte riktigt kommer någonstans, där finns inget riktigt "pang-slut" utan hela filmen är väldigt lugn. Det är nog inte en film jag kommer se igen på ett tag, den var inte riktigt speciell. Men se den gärna, om ni gillar sötsliskiga tjejfilmer, precis som jag! ;)

Tankar och tycken
Mitt namn: elin

Om du inte slängt filmen vill jag gärna se den... :)

2009-01-28 @ 16:53:00
URL: http://heeltrandom.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback