Jag har åter flyttat...

Datum: 2009-01-19 Tid: 03:53:37
Eftersom jag valde att läsa till sjuksköterska här i Växjö (som faktiskt blir riktigt mysigt under våren) så kommer jag inte kunna tillbringa lika mycket tid i Sölvesborg.
Det som mer och mer började bli vårt hem, det som vi båda refererade till som "hemma" är nu lämnat och min lägenhet i Växjö är tagen i besittning.
Jag har försökt skapa en hemma-känsla här ikväll, med lite tända ljus och alla mina favoritsaker; filten, pyjamasbyxorna, den största tekoppen, en t-shirt jag tog av H som fortfarande bär doften av honom med sig i det mjuka bomullstyget.
Det har inte riktigt fungerat och det märks ju tydligt att jag inte lyckats somna ännu.
Imorgon är det en nystart.. En ny termin, en ny kurs och en tillvaro som kommer kretsa häromkring..
Saknaden ligger som en tung slöja, ett band kring bröstkorgen som stramar och får ögonen att tåras.. Jag saknar människan jag delar mitt hjärta med. Men vi lever varsitt liv, där vi har intressen och egna viljor och önskemål. På fredag åker min älskade H till Åre, för en vecka fylld av skidåkning, fest och goda vänner. Jag ska inte säga annat än att jag är avundsjuk. Både på H, för de nya upplevelserna han kommer spara i sitt minne, men även på de som kommer uppleva det tillsammans med honom! Jag är säker på att det kommer bli en underbar vintervecka. Jag hoppas jag hålls uppdaterad om läget och alla tokigheter!
Själv ska jag gå i skolan, promenera runt sjön, spela cello så fingrarna blöder, umgås med härliga vänner som så gärna lockar till skratt och tankfulla samtal.
Till helgen kommer min familj och hälsar på, för att planera och brainstorma kring en viss födelsedag.....

På sista tiden har bloggen blivit försummad av flera olika anledningar. Den största är nog att det finns så många fina vänner där hemma att umgås med!
Denna sista helgen tog vi tillfället i akt och umgicks med Jens och Cicci i fredags. Det blev en film; Elizabeth, samt skratt som aldrig tycktes ta slut. Lördagen tillbringade vi på tu man hand, med god mat - hemmalagad pizza med godis till efterätt. Även där en film; The Chronicles of Narnia: Prince Caspian. Kvällen avrundades med Spank the Monkey och Skipbo bland kuddar och täcken i sängen, haha!
Dessa båda filmer påminner om lite planer jag har för bloggen. Inte bara att fortsätta berätta om lite filmer, men även om böcker. För jag hinner inte avsluta en bok innan jag börjar på nästa. Så, det är den nya kategorin som kommer att dyka upp här på bloggen.. Nu tänker jag avsluta detta inlägg lite snyggt med; jag fick plötsligt en massa idéer som jag tänker genomföra nu.
Godnatt!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback