The Alphabet Killer

Datum: 2009-03-04 Tid: 22:12:07
The Alphabet Killer

STORY: Filmen är baserad på en verklig händelse och handlar om polisen Megan (Eliza Dusku) som är totalt hängiven sitt jobb. Ett mord, där mördaren dödat en liten flicka med den dubbla initialen CC i en stad som även den börjar på bokstaven C, utreds och Megan blir som besatt av att lösa det. Det slutar med att hon kollapsar psykiskt och blir avstängd och får jobba i arkivet istället. Hennes liv lugnar ner sig, tills den dag en liten flicka med dubbla initialer blir dödad i en stad på samma bokstav - karusellen rullar igång igen...
MINA TANKAR: Den var helt okej, inte särskilt läskig, inte särskilt bra skådespelare, inte särskilt bra historia. Jag vet inte, jag var ganska negativt inställd till den redan från början eftersom jag inte var på humör för den sortens film. Men den var helt okej, det går att se den och H tyckte den var bra!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback